| 
3 .  melléklet az 5/2009. (III.31.) IRM rendelethez A Közbeszerzések Tanácsának Hivatalos  Lapja1024 Budapest, Margit krt. 85. Fax: 06 1 336 7751, 06 1 336 7757 E-mail:  hirdetmeny@kozbeszerzesek-tanacsa.hu On-line értesítés:  http://www.kozbeszerzes.hu AZ EGYSZERŰ ELJÁRÁS AJÁNLATTÉTELI  FELHÍVÁSA A  Közbeszerzések Tanácsa (Szerkesztőbizottsága) tölti ki A hirdetmény kézhezvételének  dátuma__________ Azonosító  kód____________________ I.1) Név, cím és kapcsolattartási pont(ok) Hivatalos  név: Magosfa  Környezeti Nevelési és Ökoturisztikai Alapítvány Postai cím: Horváth M. u. 7/b. Postai  irányítószám: 2600  Kapcsolattartási  pont(ok): Telefon: 00 36 27 501 530 E-mail: magosfa@magosfa.hu Az  ajánlatkérő általános címe (URL): www.magosfa.hu A  felhasználói oldal címe (URL): További  információk a következő címen szerezhetők be: Azonos a fent említett kapcsolattartási  ponttal/pontokkal xHa attól eltérő, kérjük töltse ki az A.I  mellékletet A dokumentáció a következő címen  szerezhető be: Azonos a fent  említett kapcsolattartási ponttal/pontokkal xHa attól eltérő, kérjük töltse ki az  A.II mellékletet Az ajánlatokat a következő címre  kell benyújtani: Azonos a fent  említett kapcsolattartási ponttal/pontokkal xHa attól eltérő, kérjük töltse ki az  A.III mellékletet I.2.) Az ajánlatkérő típusa Támogatott  szervezet [Kbt. 241. § b)–c) pont] xI.3.) Az ajánlatkérő tevékenységi köre I.3.1) A Kbt. VI. fejezete szerinti  ajánlatkérők esetén Általános  közszolgáltatások Lakásszolgáltatás és közösségi rekreáció Szabadidő, kultúra és vallás xEgyéb (nevezze meg): alapítvány I.3.2) A Kbt. VII. fejezete szerinti  ajánlatkérők esetén [Kbt. 163. §  (1) bek. a) pont] [Kbt. 163. § (1) bek. a) pont] Gáz- és hőenergia termelése, szállítása és  elosztása [Kbt. 163. § (1) bek. a) pont] Földgáz és kőolaj feltárása és kitermelése [Kbt. 163. §  (1) bek. ba) pont] Szén  és más szilárd tüzelőanyagok feltárása és kitermelése [Kbt. 163. §  (1) bek. ba) pont] [Kbt. 163. § (1) bek. c) pont] Városi vasúti, villamos-, trolibusz- vagy  autóbusz szolgáltatások [Kbt. 163. §  (1) bek. c) pont] [Kbt. 163. § (1) bek. bb) pont] [Kbt. 163. §  (1) bek. bb) pont] [Kbt. 163. § (1) bek. d) pont] I.4.) Az ajánlatkérő más ajánlatkérők  nevében folytatja-e le a közbeszerzési eljárást? nem II. SZAKASZ: A SZERZŐDÉS TÁRGYA II.1.1 ) Az ajánlatkérő által a szerződéshez  rendelt elnevezés A Magosfa Alapítvány börzsönyligeti erdei iskolájának  fejlesztése II.1.2) A szerződés típusa, valamint a teljesítés helye ( Csak azt  a kategóriát válassza – építési beruházás, árubeszerzés vagy  szolgáltatás –, amelyik leginkább megfelel a szerződés vagy a  közbeszerzés(ei) tárgyának) Kivitelezés, bármilyen eszközzel, módon, az  ajánlatkérő által meghatározott követelményeknek megfelelően (az 1–27.  szolgáltatási kategóriákat lásd a Kbt. 3. és 4. mellékletében) II.1.3) A hirdetmény a következők  valamelyikére irányul Közbeszerzés megvalósítása xDinamikus  beszerzési rendszer (DBR) létrehozása Keretmegállapodás  megkötése II.1.4) Keretmegállapodásra vonatkozó  információk (adott esetben) Keretmegállapodás több  ajánlattevővel A tervezett  keretmegállapodás résztvevőinek keretszáma VAGY, adott  esetben, maximális létszáma Keretmegállapodás  egy ajánlattevővel A  keretmegállapodás időtartama: Időtartam év(ek)ben: A  közbeszerzések összértéke a keretmegállapodás teljes időtartama alatt  (csak számokkal és pénznem): A  keretmegállapodás alapján megkötendő szerződések értéke és gyakorisága  (amennyire lehetséges): II.1.5) A szerződés meghatározása/tárgya Vállalkozási  szerződés kivitelezésre, a befejezés időpontjára prognosztizált  átalányáron történő elszámolással Tárgya: A Magosfa Alapítvány  börzsönyligeti erdei iskolájának a fejlesztése, mely a Kismaros, Láng  utca 4. és Ibolya utca 9. szám alatti, egymással szomszédos ingatlanon  található.
II.1.6) Közös Közbeszerzési Szójegyzék (CPV) 
| 
 | Fő szójegyzék | Kiegészítő  szójegyzék |  | Fő tárgy: | 45210000-2 | 
 |  | További tárgyak: | 45111100-9 45212413-4
 45261000-4
 45262210-6
 45262300-4
 45262522-6
 45262650-2
 45310000-3
 45331000-6
 45332200-5
 45400000-1
 | 
 | Részekre  történő ajánlattétel (a részekre vonatkozó részletes információk  megadásához a B. mellékletből szükség szerint több példány használható) nem Igen válasz  esetén az ajánlatok benyújthatók (csak egyet jelöljön be): Elfogadhatók-e  változatok (alternatív ajánlatok)? nem II.2) Szerződés szerinti mennyiség vagy  alkalmazási kör II.2.1)  Teljes mennyiség vagy érték ( valamennyi részt, és opciót beleértve) A Kismaros Ibolya  utca 9. szám és a Láng utca 4. szám alatti ingatlanon Erdei iskola  kialakítása, részben a már meglevő épületek felújításával, bővítésével  illetve új épület megépítésével.1.) Meglevő Főépület (üdülőépület)  átalakítása a Láng utca 4. szám alatti telken (hrsz: 3032), az erdei  iskola részére melegítő konyha, ebédlő, fürdő blokkok és az iroda  helyének biztosítása érdekében.
 Pinceszint területe: 22, 64 m2
 Földszint:  91,99 m2
 Emelet: 58,25 m2
 Elvégzendő munkák:
 - bontási munkák
 -  pinceszinti munkákhoz csömöszölt beton sávalap készítése
 -  talajnedvesség és üzemi víz elleni szigetelés
 - új vasbeton födém  kialakítása
 - részlegesen új tetőszerkezet és héjalás kialakítása
 -  külső fal hőszigetelése
 - nyílászárók cseréje
 - telken belüli  vízellátás-csatornázás, fűtésszerelés
 - elektromos szerelési munkák
 -  gyengeáramú szerelés
 - konyhatechnológia kialakításához a  csatlakozási pontok kiépítése, konyhatechnológiai berendezések nélkül
 -  kertrendezési munkák, mely alapvetően járdaépítési munkát jelent.
 Az  építési engedély száma: 6761-12/2009, és 5184-2/2010, mely a  dokumentáció része.
 2.) Új Foglalkoztató épület megépítése (Hrsz.:  3030), mely egy szabadon álló, 2,98 m építménymagasságú, nettó 131 m2  alapterületű, magastetős épület, építési engedély száma:6762/11-2009.
 3.)  Meglevő, szállás funkciót biztosító faházak felújítása, melyhez építési  engedély nem szükséges.
Vételi jog  (opció) (adott esetben) Igen válasz esetén a vételi jog  leírása: Ha ismert, a vételi jog opciók  gyakorlásának tervezett ideje: VAGY  napokban: (a  szerződés megkötésétől számítva) Az esetleges  meghosszabbítások száma (ha van ilyen): Ha ismert,  az árubeszerzésre vagy a szolgáltatásmegrendelésre irányuló ismétlődő  jellegű szerződések esetében kérjük feltüntetni a további szerződések  tervezett idejét: hónapokban: vagy napokban: (a szerződés megkötésétől számítva) II.3) A szerződés időtartama vagy a  befejezés, a teljesítés határideje Az időtartam  hónap(ok)ban: VAGY  napokban: (a  szerződés megkötésétől számítva) befejezés 2011/05/31 (év/hó/nap)  III.  szakasz : jogi, gazdasági, pénzügyi és technikai információk III.1) A szerződésre vonatkozó feltételek III.1.1) A szerződést biztosító  mellékkötelezettségek (adott esetben) Késedelem esetére  kikötött kötbér: a Vállalkozó köteles a véghatáridővel kapcsolatos  késedelme esetén a késedelem minden napjára 100 000,- Ft kötbért  fizetni, melynek maximuma a szerződése nettó értékének 25 %-a. Az  ajánlatkérőt a nettó ajánlati ár 7 %-nak megfelelő mértékű meghiúsulási  kötbér illeti meg a szerződés ajánlattevőnek felróható meghiúsulása, idő  előtti megszűnése esetén.
 Minimum 12 hónap jótállás a műszaki  átadás-átvétel lezárásától számítva.
 A műszaki átadás-átvétel  lezárását követő 12 hónapra jóteljesítési biztosíték, a szerződés nettó  összege 2%-ának megfelelő összegben, mely a Kbt. 53. § (6) bekezdés a)  pontja szerint teljesíthető.
 A további részletes információkat a  Dokumentáció tartalmazza.
III.1.2) Fő finanszírozási és fizetési  feltételek és/vagy hivatkozás a vonatkozó jogszabályi rendelkezésekre Az Ajánlatkérő a  munkák finanszírozását az Európai Regionális Fejlesztési Alapból vissza  nem térítendő támogatás formájában és részben saját forrásból  biztosítja.A támogatási szerződés a jelen közbeszerzési eljárás  megkezdésének az időpontjában már megkötésre került.
 Számlát  benyújtani az Ajánlatkérési Dokumentációban levő szerződéstervezetben  foglaltak szerint lehetséges, havonta egyszer, az adott hónap 25-éig  benyújtott számlával, a tényleges készültség alapján, de a részszámla  nettó összege nem lehet kevesebb, mint a szerződés nettó értékének  minimum 5 %-a. 2010. IV. negyedév végéig az ajánlattevő a szerződés  nettó értékének minimum a 40 %-át teljesítse, 2011. I. negyedév során  újabb minimum 40 %-át teljesítse és számlázza. A közbenső kifizetések  nettó összege nem haladhatja meg a teljes nettó szerződéses összeg 90  %-át.
 A számlák kifizetésére az igazolt teljesítéstől számított 60  napon belül, átutalással kerül sor, a Kbt. 305. § (3) bekezdése alapján.  Az ajánlattevő számláit az Ajánlatkérő átutalással egyenlíti ki a  szerződésszerű és jogszabályoknak megfelelő számlák alapján  (utófinanszírozás). A számla kifizetésének a feltétele a 2003. évi XCII.  Törvény 36/A. §-a szerinti igazolás megléte.
 Az ajánlattétel, a  szerződés és a kifizetések pénzneme: Forint (HUF).
 Ajánlattevő  kötelezettsége a Kbt. 305. § (5) és (6) bekezdések betartása.
 Ajánlatkérő  felhívja a figyelmet továbbá arra, hogy az általános forgalmi adóról  szóló 2007. évi CXXVII törvény 142. §-a alapján fordított ÁFA fizetési  kötelezettség áll fenn, az építési engedélyhez kötött tevékenységek  vonatkozásában.
III.1.3) A nyertes(ek) által létrehozandó  gazdasági társaság, illetve jogi személy (adott esetben) Ajánlatkérő a  nyertes közös ajánlattevőktől nem követeli meg gazdasági társaság  létrehozását, de közös ajánlattétel esetén a vezető céget meg kell  jelölni és a közös ajánlattevőknek egyetemleges kötelezettséget és  felelősséget kell vállalniuk a dokumentáció részét képező minta szerinti  tartalommal. Vonatkoznak-e a szerződés teljesítésére egyéb  különleges feltételek? (adott esetben) nem Ha igen, a különleges feltételek  meghatározása III.2) Részvételi feltételek III.2.1) Az ajánlattevő személyes helyzetére  vonatkozó adatok (kizáró okok), ideértve a szakmai és  cégnyilvántartásokba történő bejegyzésre vonatkozó előírásokat is Az  ajánlatkérő által előírt kizáró okok és a megkövetelt igazolási mód: Az előírások  teljesítésének igazolásához szükséges adatok és a megkövetelt igazolási  mód: (kizáró okok):1) A jelen közbeszerzési eljárásban nem lehet  ajánlattevő, alvállalkozó vagy erőforrást nyújtó szervezet, aki a Kbt.  60.§ (1) bekezdés a)-h) pontja, a Kbt. 61.§ (1) bekezdés d) pontja alatt  meghatározott kizáró okok hatálya alá tartozik.
 2) A jelen  közbeszerzési eljárásban nem lehet ajánlattevő, a közbeszerzés értékének  tíz %-át meghaladó mértékben igénybe venni kívánt alvállalkozó vagy  erőforrást nyújtó szervezet, aki a Kbt. 61.§ (1) bekezdés a)-c) pontja  alatt meghatározott kizáró okok hatálya alá tartozik.
 3) Az  ajánlatkérőnek ki kell zárnia az eljárásból azt az ajánlattevőt, aki  illetőleg a közbeszerzés értékének 10 %-át meghaladó mértékben igénybe  venni kívánt alvállalkozója vagy az erőforrást nyújtó szervezet, a Kbt.  62.§ (1) bekezdés a) és b) pontja alá tartozik.
 4) Az ajánlattevő nem  vehet igénybe a szerződés teljesítéséhez az Ajánlattételi felhívás  szerint kizáró okok hatálya alá eső alvállalkozót. (Kbt. 71.§ (3)  bekezdése)
 Kizáró okok fenn nem állásának igazolása:
 Az  ajánlattevőnek, a közbeszerzés értékének tíz %-át meghaladó mértékben  igénybe venni kívánt alvállalkozójának és az erőforrást nyújtó  szervezetnek az ajánlatban a Kbt. 249.§ (3) bekezdésében meghatározott  módon kell igazolniuk, írásos nyilatkozat formájában, hogy nem tartoznak  az ajánlattételi felhívás szerinti kizáró okok hatálya alá, illetve az  ajánlatban jogosultak azt igazolni.
 Az Ajánlattevőnek nyilatkoznia  kell, hogy nem vesz igénybe a kizáró okok hatálya tartozó  alvállalkozót.(Kbt. 71. § (3) bekezdése)
 A nyertes ajánlattevőnek  (beleértve a 10 % feletti alvállalkozókat és az erőforrást biztosító  szervezetet is) az eljárás eredményhirdetését követő 8 napon belül kell a  Kbt. 63. § (2) és (3) bekezdése szerint igazolnia, hogy nem tartozik a  jelen felhívásban meghatározott kizáró okok hatálya alá, ha azt az  ajánlatában még nem igazolta.
III.2.2) Gazdasági és pénzügyi alkalmasság Az  alkalmasság megítéléséhez szükséges adatok és a megkövetelt igazolási  mód: P1: Az Ajánlattevőnek, közös ajánlattevőnek és a  közbeszerzés értékének 10 %-át meghaladó mértékben igénybe venni kívánt  alvállalkozóknak a Kbt. 66. § (1) bekezdés b) pontja alapján csatolnia  kell az előző kettő lezárt üzleti év számviteli jogszabályoknak  megfelelően összeállított beszámolóját, egyszerű másolatban. (ha az  ajánlattevő letelepedése szerinti ország joga előírja a közzétételt).  Közzétételi kötelezettség hiánya esetén az ajánlattevőnek (10 % feletti  alvállalkozónak, erőforrás szervezetnek) cégszerűen aláírt nyilatkozatot  kell tennie az előző kettő lezárt üzleti éve mérleg szerinti  eredményéről.P2: Ajánlattevőtől, közös ajánlattevőtől és a  közbeszerzés értékének 10 %-át meghaladó mértékben igénybe venni kívánt  alvállalkozóktól a Kbt. 66. § (1) c) pontja alapján csatolandó az előző  három naptári évi (2007-2009.) a közbeszerzés tárgyának (azaz  magasépítési munka) forgalmáról (értékesítés nettó árbevétele) szóló  nyilatkozata, attól függően, hogy az ajánlattevő mikor jött létre,  illetve mikor kezdte meg a tevékenységét, amennyiben ezek a forgalmi  adatok rendelkezésre állnak.
 Az ajánlattevő a pénzügyi-gazdasági  alkalmasság igazolása érdekében más szervezet erőforrásaira is  támaszkodhat, a Kbt. 65. § (3)-(4) bekezdés és a 4. § 3/D- E pont  előírásai szerint.
Az  alkalmasság minimumkövetelménye(i): Alkalmatlan az  ajánlattevő, közös ajánlattevő vagy a közbeszerzés értékének 10 %-át  meghaladó mértékben igénybe venni kívánt alvállalkozó, külön-külön, haP1:  az előző lezárt kettő üzleti évek számviteli jogszabályok szerinti  beszámolójában a mérleg szerinti eredményük mindkettő évben negatív  volt.
 Alkalmatlan az ajánlattevő, közös ajánlattevő és a  közbeszerzés értékének 10 %-át meghaladó mértékben igénybe venni kívánt  alvállalkozó (együttes megfelelés):
 P2: Ha a közbeszerzés tárgya  szerinti együttes és összes forgalmuk az előző 3 naptári évben (2007-  2009.) nem érte el éves átlagban ( együttesen és összesen) a nettó 40  millió Ft-ot.
 Amennyiben az ajánlattevő nem rendelkezik három naptári  év közbeszerzés tárgya szerinti forgalmi adataival, úgy a tevékenysége  megkezdése óta lezárt naptári évek közbeszerzés tárgya szerinti forgalma  számtani átlagának kell elérnie az előírt összeget (a nem teljes  naptári évet egy évnek tekintve). (A közös ajánlattevők, az ajánlattevő  és a közbeszerzés értékének 10%-át meghaladó mértékben igénybe venni  kívánt valamennyi alvállalkozó ezen alkalmassági követelménynek  együttesen is megfelelhet.)
III.2.3) Műszaki, illetve szakmai alkalmasság  Az alkalmasság megítéléséhez szükséges adatok  és a megkövetelt igazolási mód: Az ajánlattevő,  közös ajánlattevő és a közbeszerzés értékének 10%-ot meghaladó mértékben  igénybe venni kívánt alvállalkozó részéről becsatolandó:M1: az  ajánlattételi felhívás feladását megelőző 60 hónapban befejezett,  meglevő épület építési, átépítési, felújítási, tetőtér beépítési,  helyreállítási, rekonstrukciós munkák rövid ismertetése, melynek  legalább az alábbi adatokat kell tartalmaznia (Kbt. 67. § (2) bekezdés  a) pontja):
 • Ellenszolgáltatás nettó összege Ft-ban,
 • Teljesítés  ideje (év, hó),
 • Teljesítés helye,
 • Megrendelő neve és címe,
 •  Szerződés tárgya,
 • Nyilatkozat arról, hogy a teljesítés a  szerződésnek és az előírásoknak megfelelően történt.
 Csatolandó a Kbt  68. § (2) bekezdése szerinti referenciaigazolás is, olyan tartalommal,  amely alapján az alkalmassági feltételeknek való megfelelés egyértelműen  megállapítható.
 M2: A Kbt. 67. § (2) bekezdés b) pontja alapján a  teljesítéshez rendelkezésre álló műszaki technikai felszereltség  bemutatását, a műszaki paraméter megjelölésével,
 
 M3: A Kbt. 67. §  (2) bekezdés c) és e) pontja alapján csatolandó:
 - az építési  beruházás teljesítéséért felelős műszaki vezetőnek (FMV) a végzettségét,  képzettségét és gyakorlati idejét bemutató dokumentumokat, azaz  csatolandó végzettséget tanúsító diploma/bizonyítvány egyszerű másolata,  a saját kezűleg aláírt szakmai önéletrajz a gyakorlati idő  bemutatására, és az FMV tevékenység végzésére jogosító érvényes hatósági  igazolás egyszerű másolatát is (244/2006. (XII.5.) Korm. rendeletnek  megfelelően).
 M4: A Kbt. 67. § (2) bekezdés e) pontja alapján  csatolandó a teljesítésbe bevonni kívánt szakemberek megnevezése,  végzettségük ismertetésével, azaz a szakmunkás bizonyítvány egyszerű  másolatának a becsatolása.
 Az ajánlattevő a műszaki-szakmai  alkalmasság igazolása érdekében más szervezet erőforrásaira is  támaszkodhat, a Kbt. 65. § (3)-(4) bekezdés és a 4. § 3/D-E pont  előírásai szerint.
Az  alkalmasság minimumkövetelménye(i): Alkalmatlan az  Ajánlattevő, közös ajánlattevő és a közbeszerzés értékének 10%-át  meghaladó mértékben igénybe venni kívánt alvállalkozó (együttes  megfelelés), ha:M1: nem rendelkeznek összesen legalább 3 (három)  olyan - az ajánlattételi felhívás feladását megelőző 60 hónapban, a  szerződésnek és az előírásoknak megfelelően teljesített meglevő épület  építési, átépítési, felújítási, tetőtér beépítési, helyreállítási,  rekonstrukciós munkával, melyek értéke együttesen elérte vagy meghaladta  a nettó 100 millió forintot.
 M2: ha nem rendelkezik a munka  elvégzéséhez szükséges berendezésekkel és szerszámokkal:
 - 1 db 120  literes betonkeverő
 - 1 db döngölő
 - 1 db merülő vibrátor
 - 1  db homlokrakodó
 M3: Ha az építési beruházás felelős műszaki  vezetésével megbízott személy nem rendelkezik „B” kategóriájú FMV  számmal (244/2006. (XII.5.) Kormány rendeletnek megfelelően. és legalább  3 éves felelős műszaki vezetői gyakorlati idővel.
 A 3 éves  gyakorlati idő akkor fogadható el, ha az FMV tevékenység végzésre  jogosító határozat az ajánlattételi határidőt megelőző 3 évnél korábban  szerezték meg és a szakmai önéletrajzból megállapítható, hogy végeztek a  3 év alatt felelős műszaki vezetői tevékenységet.
 M4: Ha nem  rendelkeznek legalább
 - 2 fő kőműves szakmunkással
III.2.4) Fenntartott szerződések A szerződés  védett foglalkoztatók számára fenntartott nem A szerződés a  Kbt. 253. § szerint fenntartott igen III.3) Szolgáltatásmegrendelésre irányuló  szerződésekre vonatkozó különleges feltételek A  szolgáltatás teljesítése egy bizonyos foglalkozáshoz (képzettséghez)  van-e kötve? Ha igen, a  vonatkozó jogszabályi rendelkezésre történő hivatkozás: IV.1.1) Az eljárás típusa a Kbt. VI.  fejezete szerinti IV.1.2) Az eljárás típusa a Kbt. VII.  fejezete szerinti IV.2) Bírálati szempontok IV.2.1) Bírálati szempontok (csak a  megfelelőt jelölje meg) A legalacsonyabb összegű ellenszolgáltatás Az  összességében legelőnyösebb ajánlat az alábbiak szerint xxAz alábbiakban megadott részszempontok  szerint (a részszempontokat súlyozással kell megadni) 
| Szempont | Súlyszám | 
|---|
 | Az  ellenszolgáltatás nettó összege Ft-ban | 95 |  | A minimális 12 hónapnál hosszabb vállalt  jótállási időszak, hónapban megadva | 4 |  | Korábbi teljesítési határidő napokban  megadva, a 2011. május 31-i dátumhoz képest | 1 | Elektronikus  árlejtést alkalmaznak-e? nem Ha igen, további információk az  elektronikus árlejtésről (ha szükséges) IV.3) Adminisztratív információk IV.3.1) Az ajánlatkérő által az aktához  rendelt hivatkozási szám (adott esetben) Az adott  szerződésre vonatkozóan korábbi közzétételre sor került-e? nem Előzetes összesített tájékoztató Felhasználói  oldalon közzétett hirdetmény Hirdetmény  száma a KÉ-ben: / (KÉ-szám/évszám) A hirdetmény  közzétételének dátuma: (év/hó/nap) Egyéb korábbi  közzététel (adott esetben) Hirdetmény  száma a KÉ-ben: / (KÉ-szám/évszám) A hirdetmény  közzétételének dátuma: (év/hó/nap) IV.3.3) A dokumentáció beszerzésének  feltételei (adott esetben) A dokumentáció beszerzésének  határideje Dátum: 2010/08/03 (év/hó/nap ) Kell-e  fizetni a dokumentációért? igen Igen válasz  esetén, Ár (arab számokkal): 62500 A fizetés  feltételei és módja: A fizetés feltételei és módja: a dokumentáció  ellenértékét banki átutalással kell teljesíteni az Ajánlatkérő alábbi  egyszámlájára: CIB Bank 10700323-49925502-52000001. A közlemény rovatba  kérjük feltüntetni: „Erdei Iskola fejlesztése”. A Dokumentáció ára a  Kbt. 54 § (6) bekezdésében foglaltak szerinti feltételek esetén  visszafizetésre kerül, és az összeg már az ÁFA értékét is tartalmazza. IV.3.4) Az ajánlattételi határidő Dátum: 2010/08/03 (év/hó/nap)  Időpont: 10:00  IV.3.5)  Az(ok) a nyelv(ek), amely(ek)en az ajánlatok, illetve részvételi  jelentkezések benyújthatók IV.3.6) Az ajánlati kötöttség minimális  időtartama (tárgyalás nélküli eljárás esetén) VAGY  napokban: (az  ajánlattételi határidő lejártától számítva) IV.3.7) Az ajánlatok felbontásának  feltételei Dátum: 2010/08/03 (év/hó/nap) Helyszín : 2600 Vác, Lemez  utca 3/a. Az ajánlatok felbontásán jelenlétre jogosult  személyek Az ajánlatok felbontásán jelenlétre jogosult személyek: A  Kbt. 80. § (2) bekezdésében meghatározott személyek. V. szakasz: kiegészítő információk A  KÖZBESZERZÉS Ismétlődő jellegű-e? (adott esetben) nem Igen válasz  esetén a további hirdetmények közzétételének tervezett ideje: A szerződés  eu alapokból finanszírozott projekttel és/vagy programmal kapcsolatos? igen Igen válasz  esetén kérjük feltüntetni a projekt(ek) és/vagy program(ok) nevét és  bármely egyéb hivatkozási alapot: KMOP-3.2.3-09-2009-0003  szám alatt az Erdei iskola és erdei óvoda hálózat infrastrukturális  fejlesztése projekt keretében részesül támogatásban. A támogatási  szerződés 2010. május 27-én aláírásra került. V.3) További információk (adott esetben) V.3.1) Az eredményhirdetés tervezett  időpontja: 2010. augusztus 24. 10:00 óra, a IV.3.7.) pontja alatt  megadott helyen. V.3.2) A szerződéskötés tervezett időpontja: 2010. szeptember 15.  10:00 óra V.3.3)  A tárgyalás lefolytatásának menete és az ajánlatkérő által előírt  alapvető szabályai, az első tárgyalás időpontja : (kivéve, ha az eljárás  tárgyalás nélküli) A tárgyalások arra irányulnak, hogy az ajánlatkérő a  legkedvezőbb érvényes ajánlatot tevővel, illetőleg a legkedvezőbb  feltételekkel köthessen szerződést. Az ajánlatot tevőt az ajánlatával  benyújtott cégkivonata alapján cégjegyzési joggal rendelkező  személy(ek), vagy az általa adott meghatalmazással rendelkező  személy(ek) képviselheti(k), aki(k) jogosult(ak) a cég nevében  kötelezettségvállalásra.A tárgyalások az ajánlattevőkkel több  fordulóban kerülnek lefolytatásra.
 A tárgyalás első fordulójában az  Ajánlatkérő külön-külön tárgyal az ajánlattevőkkel, figyelembe véve azt,  hogy az ajánlati kötöttség az ajánlatkérő részéről sem áll.
 Az első  fordulóban a szakmai/műszaki tartalom (szakmai ajánlat) és a  szerződéses feltételek kerülnek megtárgyalásra, véglegesítésre, és a  tárgyalási forduló befejezését követően - szerződéses árat és az ajánlat  értékelésre kerülő részszempontjait kivéve - az ajánlat szerződéses  feltételei és a műszaki tartalom már nem változtathatóak.
 A második  fordulóban az Ajánlatkérő együttesen tárgyal az ajánlattevőkkel, és itt  már csak az ajánlati árak és az értékelésre kerülő részszempontokra  adott ajánlatok módosíthatóak, kettő alkalommal. (Azaz egy módosított  ajánlat, majd egymás módosított ajánlatainak az ismeretében a végső  ajánlat megtételére kerül sor). A szerződéses árra és az értékelésre  kerülő részszempontokra vonatkozó ajánlatukat az ajánlattevők írásban is  megteszik, amelyek ismertetésre kerülnek. A második tárgyalási forduló  lezárását követően az ajánlat megváltoztatására nincs lehetőség, azaz  beáll az ajánlati kötöttség, mely az eredményhirdetés tervezett  időpontját követő 30 napig tart.
 Amennyiben az első tárgyalási  forduló végén, a tárgyalások eredményeként szükséges lehet egy egységes  szerkezetű módosított ajánlat elkészítése, akkor erre az ajánlatkérő az  ajánlattevőket felkéri, és ezen ajánlatban megtehetik az ajánlattevők a  módosított ajánlatukat is (az értékelésre kerülő részszempontok  vonatkozásában).
 Az ajánlatkérő a tárgyalásokról jegyzőkönyvet  készít, és azt a tárgyalások befejezésekor minden jelenlévő  ajánlattevőnek alá kell írnia.
 1. Az első tárgyalás időpontja: 2010.  augusztus 13. 9:00 óra. Az Ajánlatkérő az ajánlattevőkkel az ajánlatok  benyújtásának időrendi sorrendjében fog tárgyalni. A tárgyalás helye:  2600 Vác, Lemez utca 3/a.
A  dokumentáció megvásárlása vagy átvétele az eljárásban való részvétel  feltétele? (adott esetben) igen V.3.4.2) A dokumentáció rendelkezésre  bocsátásával kapcsolatos további információk: (adott esetben) A dokumentáció az  Ajánlatkérő A. melléklet II. pont alatti címén szerezhető be  munkanapokon 9:00- 12:00 óra között, az ajánlattételi határidő lejárata  napján 9:00-10.00 óra között. A dokumentáció átvétele az ajánlattevő  bankkivonata másolatának átadása ellenében történik. A dokumentációt az  ajánlatkérő az ajánlattevő által megadott @-mail címre a kiváltás napján  elektronikus formában is megküldi, de bármely eltérés esetén a  kinyomatott változat a mérvadó. A Dokumentáció megvásárlása előtt az  Ajánlatkérő az ajánlattevők számára a Dokumentációba való betekintés  jogát biztosítja, a Dokumentáció rendelkezésre bocsátásának az időszaka  alatt. V.3.5.1)  Az összességében legelőnyösebb ajánlat kiválasztásának bírálati  szempontja esetén az ajánlatok részszempontok szerinti tartalmi  elemeinek értékelése során adható pontszám alsó és felső határa: V.3.5.2) Az összességében legelőnyösebb  ajánlat kiválasztásának bírálati szempontja esetén a módszer (módszerek)  ismertetése, amellyel az ajánlatkérő megadja az V.3.5.1) pont szerinti  ponthatárok közötti pontszámot: Az 1. részszempont  esetében a legalacsonyabb nettó ár kapja a maximális 100 pontot, a többi  ajánlat pontszáma relatív értékarányosítással kerül meghatározásra. A  2. részszempont esetében a kiírás szerinti minimális 12 hónap jótállás  vállalása, mint az érvényes ajánlattétel feltétele kapja a minimális 1  pontot, a 60 hónap (vagy hosszabb) vállalt érték kapja a maximális 100  pontot, és a köztes vállalások pontszámai lineáris arányosítással  kerülnek meghatározásra. A 3. részszempont esetében a kiírás szerinti  határidő vállalása, (mely időpont a műszaki átadás-átvétel lezárásának  az időpontja) mint az érvényes ajánlattétel feltétele kapja a minimális 1  pontot, a legrövidebb átfutási idő vállalása, azaz a korábbi  teljesítésre a napokban megadott legnagyobb érték kapja a maximális 100  pontszámot, míg a köztes vállalások pontszámai lineáris arányosítással  kerülnek meghatározásra. A III.2.2) és  a III.2.3) szerinti feltételek és ezek előírt igazolási módja a  minősített ajánlattevők hivatalos jegyzékébe történő felvétel feltételét  képező minősítési szempontokhoz képest szigorúbb(ak)-e? igen 1.) Az ajánlatkérő a  hiánypótlást a Kbt. 83. §-a előírásai szerint biztosítja.2.) Az  ajánlatot 3 példányban (1 eredeti, 2 másolat) írásban és zárt  borítékban/csomagban kell benyújtani, sérülésmentesen, roncsolás nélkül,  nem bontható kötésben, folyamatos oldalszámozással és a cégjegyzésre  jogosult vagy az általa írásban, az ajánlathoz csatolt nyilatkozat  alapján meghatalmazott személy aláírásával ellátva, magyar nyelven, a  felhívásban megjelölt helyen és időpontig. A borítékra rá kell írni:  „Erdei Iskola fejlesztése - Határidő előtt nem bontható fel”. A  tételesen beárazott költségvetést az ajánlattevőknek elektronikus úton  (CD-n vagy DVD-n) is be kell nyújtani a 162/2004.(V.21.) Kormányrendelet  8/B.§ (2) bekezdése alapján.
 A postán feladott ajánlatot az  ajánlatkérő akkor tekinti határidőn belül benyújtottnak, ha annak  kézhezvételére az A melléklet III. pontban meghatározott címen az  ajánlattételi határidőig sor került. A postán feladott ajánlati  példányokat tartalmazó csomagon fel kell tüntetni: „Iktatóban nem  bontható fel, azonnal a címzetthez továbbítandó!” Az ajánlat, illetve az  azzal kapcsolatos postai küldemények elvesztéséből eredő kockázatot az  ajánlattevő viseli.
 3.) Ajánlattevőnek nyilatkoznia kell a Kbt. 70. §  (2) bekezdés, Kbt. 71.§ (1) bekezdés a), b) és c) pontjára és a 71. §  (3) bekezdésére vonatkozóan, adott esetben nemleges tartalommal is. Az  ajánlatban az ajánlattevőnek, (közös ajánlat esetén minden  ajánlattevőnek) továbbá nyilatkoznia kell arról, hogy a kis- és  középvállalkozásokról, fejlődésük támogatásáról szóló törvény szerint  mikro-, kis vagy középvállalkozásnak minősülnek.
 4. ) Az ajánlattétel  során az ajánlattevők vegyék figyelembe a Kbt. 70. § (4) bekezdés  előírásait.
 5.) Az ajánlattételhez szükséges részletes közbeszerzési  műszaki leírást és a Szerződéstervezetet a Dokumentáció tartalmazza.
 6.)  Többváltozatú ajánlat és részajánlat nem tehető.
 7.) Az ajánlatnak  tartalmaznia kell az Ajánlattevő ajánlattételi jogosultságának az  ellenőrzése érdekében, (közös ajánlat esetén mindegyik ajánlattevő), az  erőforrást nyújtó szervezet és a közbeszerzés értékének 10 %-át  meghaladó mértékben igénybe venni kívánt alvállalkozó esetében az alábbi  okmányokat:
 - Az ajánlatban szereplő bármilyen nyilatkozatot aláíró  személy aláírási címpéldánya vagy ügyvéd által ellenjegyzett aláírási  mintája, egyszerű másolatban;
 - a cégkivonatban nem szereplő  kötelezettségvállaló (k) esetében a cégjegyzésre jogosult személytől  származó, az ajánlat aláírására vonatkozó (a meghatalmazott aláírását is  tartalmazó) szabályszerű írásos meghatalmazás.
 - Az ajánlattételi  határidőt megelőző 60 napnál nem régebbi közhiteles cégkivonatot és az  esetleges cégügyben el nem bírált változás bejegyzési kérelem esetén a  közhiteles változásbejegyzési kérelmet, egyszerű másolatban,
 8.) Az  Ajánlattevőknek az ajánlatukban meg kell nevezniük a Kbt. 99/A. § (4)  bekezdés b) pontja szerinti szervezeteket.
 9.) Az ajánlattevők  kiegészítő tájékoztatást kérhetnek az ajánlatkérőtől az ajánlattételi  határidő lejárta előtt legkésőbb tíz nappal, melyre az ajánlatkérőnek az  ajánlattételi határidő lejárta előtt legkésőbb hat nappal kell a  kiegészítő tájékoztatást megadni.
 Az Ajánlatkérő a megalapozott  ajánlattétel érdekében a helyszín megtekintésére lehetőséget biztosít,  melynek időpontja 2010. július 20., 10:00 óra. Találkozás az épület  főbejárata előtt (Kismaros, Láng utca 4.)
 10.) Ajánlatkérő az eljárás  nyertesével, annak visszalépése esetén a következő legkedvezőbbnek  minősített ajánlattevővel köt szerződést, amennyiben az ajánlatkérő  eredményhirdetéskor azt meghatározta.
 11.) A Kbt. 20. § (3) bekezdése  alapján a benyújtandó nyilatkozatok egyszerű másolatban is csatolhatók.
 12.)  Az Ajánlatkérő a közös ajánlattevőktől nem követeli meg nyertességük  esetén gazdasági társaság létrehozását, de a közös ajánlattevőknek az  ajánlathoz csatolni kell a Dokumentációban részletesen meghatározott  tartalmú megállapodást.
 13.) Az Ajánlatkérő a Kbt. 306. § (2)  bekezdése alapján a szerződés megkötésének feltételéül szabja, hogy a  nyertes Ajánlattevő a szerződés teljesítésének teljes időtartama alatt  rendelkezzen legalább a vállalkozásra vonatkozó,  2.000.000,-Ft/káresemény kárértékű felelősségbiztosítással. Az  ajánlathoz csatolni kell vagy a már meglévő és megfelelő kondíciójú  érvényes biztosítási kötvény egyszerű másolatát, vagy amennyiben az  ajánlattevő ilyennel az ajánlattétel időpontjában még nem rendelkezik,  akkor a biztosító intézettől származó szándéknyilatkozatot, arra  vonatkozóan, hogy az ajánlattevő nyertessége esetén a megkövetelt  felelősségbiztosítást vele megköti.
 14.) Az ajánlatkérő a jelen  közbeszerzési eljárásban való részvétel jogát a Kbt. 253. § (1)  bekezdése alapján fenntartja az éves nettó egymilliárd forint árbevételt  el nem érő ajánlattevők számára. A feltétel teljesülését az ajánlatkérő  az előző kettő lezárt üzleti év vonatkozásában fogja vizsgálni, az  ajánlatban a P1 alkalmasság igazolására benyújtandó dokumentumokból.
 15.)  Az ajánlattételi felhívásban és a dokumentációban nem szabályozott  kérdésekben a Kbt. Harmadik Rész VI. Fejezete és Ptk. szabályai az  irányadóak.
 16.) Az ajánlat elkészítésével és benyújtásával  kapcsolatos költségeket az ajánlattevő viseli.
E hirdetmény  feladásának dátuma: 2010/07/06 (év/hó/nap) A. melléklet További címek és  kapcsolattartási pontok I) További információk a következő címeken és kapcsolattartási  pontokon szerezhetők be Hivatalos név: Magosfa Környezeti Nevelési és  Ökoturisztikai Alapítvány Postai cím: Lemez utca 3/A. Postai  irányítószám: 2600  Kapcsolattartási  pont(ok): Címzett: magosfa@magosfa.hu Telefon: 00 36 27 501 530 E-mail: magosfa@magosfa.hu Internetcím  (URL): www.magosfa.hu  II) Címek  és kapcsolattartási pontok, ahonnan a dokumentáció beszerezhető Hivatalos  név: Magosfa  Környezeti Nevelési és Ökoturisztikai Alapítvány Postai cím: Lemez utca 3/A. Postai  irányítószám: 2600  Kapcsolattartási  pont(ok): Telefon: 00 36 27 501 530 E-mail: magosfa@magosfa.hu Internetcím  (URL): www.magosfa.hu  III)  Címek és kapcsolattartási pontok, ahovÁ az ajánlatokat kell benyújtani Hivatalos  név: Magosfa  Környezeti Nevelési és Ökoturisztikai Alapítvány Postai cím: Lemez utca 3/A. Postai  irányítószám: 2600  Kapcsolattartási  pont(ok): Telefon: 00 36 27 501 530 E-mail: magosfa@magosfa.hu Internetcím  (URL): www.magosfa.hu    
A részekre vonatkozó információk 2) Közös Közbeszerzési Szójegyzék (CPV) 
| 
 | Fő szójegyzék | Kiegészítő  szójegyzék |  | Fő tárgy: | 
 | 
 |  | További tárgyak: | 
 | 
 | 4) A szerződés időtartama vagy eltérő  kezdési/teljesítési határidő feltüntetése Az időtartam  hónap(ok)ban: VAGY  napokban: (a  szerződés megkötésétől számítva) 5) További információ a részekről  |